wtorek, 18 lipca 2017

Playlista autorki

Hej! Jak pewnie wielu autorów, ja również mam piosenki, które inspirują mnie do pisania lub, które po prostu nieodłącznie kojarzą mi się z moim opowiadaniem. W tej playliście umieściłam wszystkie tytuły, które chciałabym wrzucić do soundtracku ekranizacji "Two hearts, two characters. One love, one story." (kto wie może wygram kiedyś wielką kasę i zabawię się w reżysera? :D) z moim krótkim komentarzem dlaczego wybrałam akurat ten utwór. Mam nadzieję, że taka forma postu się Wam spodoba, zapraszam! :)

♥♥♥


Spis:
1. Plumb - Don't deserve you
2. Ariana Grande - Into you
3. Danity Kane - Stay with me
4. Usher feat Pitbull - DJ got us fallin' in love
5. Jorge Blanco feat Stephie Caire - NonBelievers
6. Beyonce - Sweet dreams
7. Laura Welsh - Undiscovered
8. Zedd feat Foxes - Clarity


♥♥♥


1. Plumb - Don't deserve you

I don't deserve your love
But you give it to me anyway
Can't get enough
You're everything I need
And when I walk away
You take off running and come right after me
It's what you do
And I don't deserve you



Wiem, że w tej piosence niektórzy dopatrują się sensu religijnego, bo przecież tak idealna miłość nie może istnieć pomiędzy dwojgiem ludzi, ale jeśli jednak...? Za każdym razem kiedy jej słucham przed oczami migają mi pomysły na dalsze losy Emmy i Chrisa. "Don't deserve you" świetnie odwzorowuje ich relację, choć może tylko jej pozytywne aspekty ;) W każdym razie jest to pierwsza pozycja na liście i jednocześnie jedna z moich ulubionych.



 

   ♥♥♥


2. Ariana Grande - Into you

I'm so into you, I can barely breathe
And all I wanna do is to fall in deep
But close ain't close enough 'til we cross the line, baby
So name a game to play, and I'll role the dice, hey


"Into you" usłyszałam po raz pierwszy stosunkowo niedawno, bo nigdy nie byłam fanką Ariany, ale ta piosenka od razu skradła moje serce. Tekst jest świetny i mówi po prostu sam za siebie, koniecznie przesłuchajcie!




 
♥♥♥



3. Danity Kane - Stay with me

Stay with me, don't let me go
'Cause I can't be without you
Just stay with me and hold me close
Because I've built my world around you
And I don't wanna know what it's like without you
So stay with me, just stay with me


Jedna z tych smutniejszych i bardziej refleksyjnych, ale myślę, że również całkiem nieźle oddaje klimat opowiadania, w którym nie brakuje burzliwych rozstań i strachu o utratę ukochanej osoby.




♥♥♥


4. Usher feat Pitbull - DJ got us fallin' in love

Hands up, when the music drops, we both put our hands up
Put your hands, on my body
Swear I seen you before
I think I remember those eyes eyes eyes, eyes-eyes eyes



Cause baby tonight, the DJ got us falling in love again
Yeah baby tonight, the DJ got us falling in love (dale)
Let's go - falling in love, OHHH!
So dance dance like it's the last last night
of your life life, gon' get you right


Oprócz tego, że jest świetna, dynamiczna i ją uwielbiam? Kto też ma przed oczami o, tę scenę?

"- Żeby to było takie proste. - fuknęłam. Za kogo on się niby ma?! Nie dość, że podrywacz to jeszcze bezczelny.
- Jest. Zatańcz ze mną.
- Nie.
- Ale czemu? Nie podobam ci się? - spytał z żartobliwym uśmieszkiem.
- Nie znam cię.
- Mała, właśnie to należy zmienić. No chodź, jeden taniec. - przekonywał.
W sumie, co mi szkodzi. Gorzej i tak nie będę się czuć. Z wahaniem podałam mu dłoń.
- Wiedziałem, że dasz się przekonać.
- Jeszcze mogę zmienić zdanie...
- Nie sądzę."

Jeżeli nie pomyśleliście o niej od razu to teraz na pewno już kojarzycie o co chodzi. ;) Lecimy dalej!




♥♥♥


5. Jorge Blanco feat Stephie Caire - NonBelievers

This kind of love exists
It's not an urban myth
Hits you when you're not looking for it
Keep waiting, waiting naa
This kind of love exists
I've seen it in the flesh
Even if you're not looking for it
She's the proof
For the NonBelievers
For the NonBelievers


Z gatunku tych słodkich, uroczych i nieskomplikowanych? Trochę tak i zdaję sobie sprawę, że nie każdemu się spodoba zarówna melodia, jak tekst i wykonawca (choć ja kocham całym serduszkiem od podstawówki? :D przyznawać się, ktoś jeszcze?). Jednak umieściłam ją tu ze względu na fragment o niedowierzających, pamiętacie jak Chris zarzekał się, że nigdy nie będzie miał dziewczyny? Nie? W takim razie małe przypomnienie dla Was:

"...Nie znoszę tulenia, miziania i innych takich pierdół. To nie w moim stylu. - Idę spać, dobranoc. - wtrąciłem szybko i wyszedłem. Tak naprawdę, po prostu nie miałem ochoty oglądać jak się do siebie kleją. Zupełnie nie rozumiałem tego zafascynowania Ethana waniliowym związkiem. Dla mnie liczył się dobry, jednorazowy seks z ładną panną. Nigdy nie spałem z tą samą laską dwa razy. Po pierwsze - lubiłem je zmieniać, po drugie - nie narzekałem na brak chętnych i po trzecie - nie chciałem, żeby się do mnie przywiązały. To później tylko problem."



♥♥♥

6. Beyonce - Sweet dreams

You can be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I, don't wanna wake up from you
(Turn the lights on!)
Sweet dream or a beautiful nightmare
Somebody pinch me, your loves too good to be true
(Turn the lights on!)


Czasami słodki sen szybko zmienia się w koszmar - czy nie tego Emma ciągle doświadcza odkąd poznała Chrisa? Dodatkowo ten koszmar stał się wyjątkowo uzależniający...



 
♥♥♥


7. Laura Welsh - Undiscovered 

You’re undiscovered
I wanna see the rest of you
I can’t get next to you
I can’t get next to you


Chris jest dla Emmy tajemnicą, którą zawzięcie próbuje rozszyfrować, a piosenka Laury składa się z ciągle powtarzających się słów zacytowanego wyżej wersu. W tym przypadku nie tylko tekst ma znaczenie, ale również budowa utworu.



 
♥♥♥


8. Zedd feat Foxes - Clarity

High dive into frozen waves
where the past comes back to life
Fight fear for the selfish pain
It was worth it every time
Hold still right before we crash
Cause we both know how this ends
Our clock ticks till it breaks your glass
And I drown in you again


If our love is tragedy why are you my remedy
If our love's insanity why are you my clarity


Przeszłość mieszająca w życiu i trudna, skomplikowana miłość? Właśnie o tym opowiada hit "Clarity" i myślę, że doskonale pasuje do tej listy.




♥♥♥


Tak właśnie prezentuje się moja złota ósemka :D No, na razie ósemka, bo może niedługo dorzucę coś jeszcze :) Koniecznie napiszcie mi w komentarzu, czy podobał Wam się pomysł takiego "kreatywnego" postu, czy mam tu dodawać tylko rozdziały. I oczywiście czekam na Wasze propozycje piosenek do playlisty, jestem bardzo ciekawa czy przyjdzie Wam do głowy jakiś fajny utwór :D
A na razie trzymajcie się ciepło!
Little M.


Ps. Gdyby kogoś to interesowało, rozdział 18 w przygotowaniu ;)

1 komentarz: